مسترنامداری

فروش،تعمیروآموزش کارکردن با انواع چرخ خیاطی

مسترنامداری

فروش،تعمیروآموزش کارکردن با انواع چرخ خیاطی

مسترنامداری

فروش،تعمیر وآموزش انواع چرخ خیاطی
09360460450 واتساپ
آدرس پیج اینستاگرامmr.namdari2020@

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۳۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

بایدها و نبایدهای استفاده کودکان از موبایل


برای بسیاری از خانواده حفظ ارتباط بین والدین و فرزند زمانی که از یکدیگر دورند مهمترین دلیل خرید موبایل برای فرزندانشان است.

فرقی ندارد فرزند شما کجای دنیا به مدرسه برود، در هر صورت او اجازه ندارد با موبایل در کلاس بازی کند اما برای آموزش استفاده صحیح از این تکنولوژی محبوب در کشورهای مختلف راهکارهای متفاوتی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش سه نسل ، ضرورت کنترل نحوه استفاده کودکان از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح است تا علاوه بر اینکه کودکان امروز از آسیبهایی که ممکن است هر فناوری جدید با خود بیاورد تا حدودی مصون بمانند، کشورها امیدوار باشند که در آینده تعداد بزرگسالانی که ساعتها وقت خود را صرف دریافت و یا انتقال اطلاعاتی می‌کنند که ممکن است به افزایش تولید محتوای ناهنجار بیانجامد، کاهش پیدا کند.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی PEW، بیشتر نوجوانان آمریکایی اولین تلفن همراهشان را در بین سنین ۱۲ تا ۱۳ سالگی خریداری می کنند که در اکثر موارد تمام هزینه‌های خرید تلفن و پرداخت قبوض خط موبایل برعهده والدین آنهاست.

در این گزارش آمده است که ۲۳ درصد از نوجوانان اولین تلفن همراهشان را در سن ۱۲ سالگی و ۲۳ درصد نیز در ۱۳ سالگی خریداری می کنند و ۲۰ درصد نوجوانان نیز اولین تلفن همراهشان را وقتی می‌گیرند که تنها ۱۱ سال و یا حتی کمتر از آن سن دارند.

درنهایت اینکه تنها ۲۰ درصد نسل امروز آمریکا داشتن اولین تلفن همراه را در سن ۱۵ تا ۱۷ سالگی تجربه می کنند که احتمالا تمام هم سن و سالانشان در آن زمان سالهاست که تلفن همراه شخصیشان را در جیب دارند.

اگرچه آمار رسمی از اینکه میزان استفاده نوجوانان زیر ۱۵ سال از تلفن همراه چقدر است و یا اینکه متوسط سن خرید تلفن همراه در ایران چند سال است، در دسترس نیست اما مشاهده کودکانی که به راحتی نحوه کار با تلفن همراه را بلدند و آن را به عنوانی وسیله‌ای که می‌تواند در طول روز ساعات سرگرم کننده را برایشان به وجود بیاورد پذیرفته‌اند.

از سوی دیگر کاهش قدرت برخی مدارس برای اعمال ممنوعیت به همراه داشتن موبایل در مدرسه نشان می‌دهد اگرچه هر تکنولوژی با فاصله زیادی ممکن است به ایران وارد شود اما وضعیت استفاده نوجوانان از تلفن همراه در ایران تفاوت چندانی با کشوری مثل آمریکا ندارد و یا در آینده نزدیک این تفاوت به حداقل خواهد رسید.

اما خانواده‌ها و نوجوانان هر کدام دلایل خود را برای خرید تلفن همراه دارند. برای بسیاری از خانواده‌ها افزایش امنیت و حفظ ارتباط بین والدین و فرزند زمانی که از یکدیگر دورند مهمترین دلیلی است که آن‌ها را وادار می‌کند زیر بار خرید یک تلفن همراه برای نوجوانشان بروند.

اما تنها کاربرد وسایل پیچیده‌ای مثل موبایل، گرفتن تماس و یا فرستادن پیام و برقراری تماس نیست بلکه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش امکانات تلفنهایی که گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند انجام فعالیتهای سنتی با تلفن به کوچکترین کاربرد موبایل تبدیل شده است.

با توجه به امکاناتی که یک گوشی هوشمند در اختیار نوجوانان قرار می‌دهد کنترل‌هایی که بر استفاده نوجوانان از موبایل نیز اعمال می‌شود باید هم زمان به روز شود. بنابراین چک کردن اینکه فرزند شما با چه کسانی تماس می گیرد و یا چه عکس یا فیلمی را روی تلفنش ذخیره کرده تنها کاری نیست که والدین باید برای حفظ امنیت و سلامت روانی و اجتماعی فرزندانشان به کار بگیرند.

قابلیت اتصال به اینترنت با تلفن همراه گستره وسیعی از ارتباطاتی را در اختیار افراد قرار می دهد که کنترل آن به راحتی چک کردن گالری یا لیست شماره‌های تلفن و پیامها نیست و افراد می توانند با ورود به پهنای شبکه اینترنت علاوه بر آن که با دوستان و یا افراد غریبه ارتباط برقرار کنند بلکه ساعتها وقت خود را صرف انجام بازیهای آنلاینی کنند که اگر کنترلی بر آن اعمال نشود می تواند اعتیادآور باشد.

سیاست‌های مدرسه‌ای استفاده از موبایل
با توجه به اینکه نوجوانان بیشتر وقت خود را در مدرسه می‌گذرانند، مدرسه یکی از مهمترین مکان هایی است که می تواند با سیاستگذاری صحیح استفاده درست از تلفن همراه را به نجوانان آموزش دهد.

در ایران رویه معمول برای برخورد با این تکنولوژی فراگیر گذاشتن قوانینی است که آوردن موبایل به مدرسه را به طور کامل ممنوع می کند قانونی که بعضا دانش‌آموزان دور زدنش را نیز بلدند. 
اما این وضعیت تنها برای ایران نیست بلکه آمریکا نیز که از جمله کشورهای پیش رو در صنعت تلفن همراه است، برای آوردن تلفن همراه به مدارس ممنوعیت‌هایی را اعمال می کند.

طبق آمار تنها ۱۲ درصد دانش آموزان اجازه دارند موبایل‌هایشان را حتی تا سر کلاس با خود ببرند. بر این اساس ۶۲ درصد دانش آموزان می توانند با موبایل به مدرسه بروند اما اجازه ندارند تلفنشان را سر کلاس نیز به همراه داشته باشند و ۲۴ درصد دانش آموزان نیز اصلا اجازه بردن تلفن همراه به مدرسه را ندارند.

اما سیاست نانوشته‌ای در بین تمام دانش‌آموزان سراسر دنیا وجود دارد. آنها می گویند روشن بودن تلفن همراه سر کلاس خلاف قوانین مدرسه است اما فلسفه ما نیز این است «اگر توانستند ببینند، می‌توانند توقیفش کنند!» این فلسفه‌ای است که تا به حال جواب داده است. ۵۸ درصد دانش آموزان آمریکایی که بردن موبایل به مدرسه برایشان مجاز نیست به گفته خودشان تا به حال بارها سرکلاس «اس ام اس بازی» کرده‌اند.

تدوین قانون در ایران
«ممنوعیت و برخورد قهری کارایی ندارد، لازم است فرهنگ‌سازی شود» این نکته‌ای است که بسیاری از مسوولان کشور نیز به آن اعتقاد دارند و در همین راستا چندی پیش دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب کلیات "خدمات خاص کودکان و نوجوانان در ارتباطات موبایلی" در آخرین جلسه این کمیسیون خبر داد.

علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه توسعه نسل‌های بالاتر تلفن همراه فرصت‌های بی‌نظیری برای جهش اقتصادی کشور و زمینه ارائه خدمات جدید را فراهم می‌کند، گفت: از آنجا که امکان بهره‌مندی از این خدمات به صورت گسترده برای همه رده‌های سنی فراهم می‌شود، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور بهره‌مندی مفید و پرهیز از مخاطرات احتمالی در حوزه خدمات تلفن همراه باند پهن، کلیات "خدمات خاص کودکان و نوجوانان در ارتباطات موبایلی" را تصویب کرد.

به گفته وی حقوق و تکالیف مشترکین، مسئولیت‌ها و تکالیف فرهنگی اپراتورها، برقراری ارتباط، رعایت حقوق مالکیت معنوی و حریم خصوصی و ایجاد سامانه گزارش‌دهی مردمی از سرفصل‌های کلیات "خدمات خاص کودکان و نوجوانان در ارتباطات موبایلی" است و مقرر شده است جزئیات آن پس از بررسی و رایزنی با اپراتورهای تلفن همراه در جلسات کمیسیونهای فرعی تخصصی در کمیسیون تصویب شود.

با نگاهی به سیاستهای جهانی در این راستا، به نمونه‌هایی از این تصوب قوانین از سوی مراجعع قانونی برخواهیم خورد. برای مثال در سال جاری میلادی کمیسیون اروپا تصمیم گرفت در پی شکایتها و نگرانیهای والدین در کشورهای اروپایی در مورد نحوه ارائه اپلیکیشنها در موتورهای جستجو، شیوه جدید قانونگذاری را برای حفاظت از کودکان در برابر صنعت پیشرونده برنامه‌های موبایل اتخاذ کند.

کمیسیون اروپا درنهایت با شرکت گوگل در مورد ارائه نتایج جست‌وجو از طریق این موتور جست‌وجو توافقی را انجام داد. بر اساس این توافق قوانینی برای ارائه برنامه‌ها و بازیهای آنلاینی که دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند تصویب شد که بر اساس آن این بازیها به عنوان بازیها رایگان از سوی این موتور جست‌وجو به جوینده ارائه نمی‌شود.

سیاست دیگر کمیسیون اروپایی این است که به والدین آموزش دهند دسترسی فرزندانشان به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های موبایل را خودگردانی کنند. در همین راستا کمیسیون اروپا اعلام کرده است که از هرگونه برنامه که به والدین اجازه می‌دهد دسترسی فرزندانشان را به تکنولوژیهای ارتباطی کنترل کند حمایت خواهد کرد.

تصویب چارچوب‌هایی برای ارائه محتوا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از دیگر نمونه‌های سیاستهای کمیسیون اروپا برای حفاظت از کودکان دربرابر محتواهای نامناسب و استفاده ابزاری از آنهاست. بر اساس چارچوبهای اتحادیه اروپا شامل لزوم اعمال کنترل برای ارائه محتوایی که برای کودکان مناسب نیست، ایجاد کمپین‌هایی برای آگاهی بخشی به والدین و فرزندان جهت استفاده صحیح از فناوریهای ارتباطی، طبقه‌بندی صحیح محتواهای تبلیغاتی بر اساس قوانین هر کشور و در نهایت مبارزه علیه ارائه محتواهای نامناسب و غیرقانونی روی تلفن همراه می‌شود. قوانین هر کشور نیز لازم است بر اساس چاچوب قوانین کمیسیون اروپا و با رعایت این ضوابط به تصویب برسد.

تصویب قوانین، فرهنگ سازی، حمایت از برنامه‌هایی که کنترل والدین را بر فعالیتهای موبایلی کودکان بیشتر می‌کند و ارائه آموزش به والدین و فرزندان برای استفاده صحیح و سازنده از هر تکنولوژی که در عین حال که می تواند مزایای فراوانی داشته باشد، عوارض جانبی خود را نیز داشته باشد، از جمله راه حل‌های روتین کشورهای پیشرفته است که نگران ترویج فرهنگ‌های مختلف استفاده از تلفن همراه در بین نوجوانان وحتی کودکانشان هستند.

در نهایت بار دیگر می توان تاکید کرد که تفاوتی نمی‌کند در کدام نقطه از کدام کشور زندگی کنیم، فارغ از کشور، قوانین کشوری، فرهنگ، آداب و رسوم و هنجارهای هر جامعه لازم است نحوه صحیح استفاده از تلفن همراه به نوجوان و یا حتی بزرگسالان به خوبی آموخته شود./

  • علیرضا نامدارنژاد

چطور مؤدب باشیم


در این مقاله می‌خواهیم به بعضی از اصول و قواعد حفظ ارتباط با دیگران اشاره کنیم. از اینرو به نمونه‌هایی از متداول‌ترین رفتارهای افراد مؤدب و محترم اشاره می‌کنیم.

مؤدب بودن یعنی آگاهی از احساسات دیگران و احترام گذاشتن به آنها. شاید خیلی وقت‌ها متوجه ادب دیگران نشویم اما پررویی، گستاخی و رفتار بی‌ملاحظه را خیلی زود تشخیص می‌دهیم.
 
به گزارش سه نسل ، در این مقاله می‌خواهیم به بعضی از اصول و قواعد حفظ ارتباط با دیگران اشاره کنیم. از اینرو به نمونه‌هایی از متداول‌ترین رفتارهای افراد مؤدب و محترم اشاره می‌کنیم.
 
مؤدب بودن روابط شما با دیگران را بهتر می‌کند، برایتان احترام می‌آورد، اعتمادبه‌نفستان را بالا برده و مهارت‌های ارتباطی‌تان را تقویت می‌کند.
 
شاید خیلی از نکاتی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم به نظرتان بدیهی برسد اما خیلی وقت‌ها فراموش می‌کنیم رعایتشان کنیم. اگر دوست دارید بدانید که چطور مؤدب بودن می‌تواند ارتباطتان با دیگران را تقویت کند، این مقاله را دنبال کنید.
 
تشخیص بی‌ادبی و گستاخی دیگران کار بسیار راحتی است اما تشخیص این رفتارها در خودتان چندان ساده نیست. به تاثیری که روی دیگران می‌گذارید خوب فکر کنید. خیلی راحت می‌توانید با رعایت این نکات در نظر همه فردی محترم و مؤدب بیایید.
 
در روابط خود با دیگران – دوستان، همکاران، خانواده، مشتریان و همه آدم‌ها -- این نکات را رعایت کنید . همیشه سعی کنید از فکرتان استفاده کرده و تاجاییکه برایتان امکان دارد با در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی، درست رفتار کنید.
 
1- به آدم‌ها سلام کنید – به درستی به دیگران سلام و احوالپرسی کنید، به چشمانشان نگاه کرده و طبیعی لبخند بزنید. نزدیکانتان را در زمان احوالپرسی در آغوش بگیرید و با همکارانتان دست بدهید. طوری رفتار کنید که دیگران دوست داشته باشند به شما نزدیک شوند. فقط به این دلیل که روز بدی داشته‌اید، دیگران را نادیده نگیرید.
 
2- کمی برای یک گپ کوتاه وقت بگذارید – می‌توانید درمورد آب‌وهوا یا اخبار روز صحبت کنید یا احوال خانواده آن فرد را جویا شوید. برای صحبت کردن علاقه نشان دهید اما دقت کنید که بیش از اندازه پیش نروید. رفتارتان باید دوستانه و صمیمی باشد و به پیام‌های کلامی و غیرکلامی فرد مقابل نیز توجه داشته باشید.
 
3- سعی کنید مسائل مربوط به طرف‌مقابل را به یاد آورید و نظر و پیشنهاد مناسب دهید – اسم همسرشان، تولدشان یا هر اتفاق مهم دیگری که برایشان افتاده را عنوان کنید. همیشه به یاد مشکلات  و اتفاقات منفی زندگی دیگران باشید.
 
4- همیشه از کلمات "لطفاً" و "ممنون" استفاده کنید – یادتان باشد از دیگران به خاطر کارهایی که برایتان انجام می‌دهند تشکر کنید و وقتی از آنها درخواستی دارید آن را بسیار محترمانه و با استفاده از کلماتی مثل "لطفاً" عنوان کنید. اگر کسی چیزی به شما تعارف می‌کند پاسخ دهید "بله ممنون" یا "خیر متشکرم."
 
5- دیگران را تحسین کنید و بخاطر موفقیت‌هایشان به آنها تبریک بگویید – تحسین شما باید واقعی به نظر برسد. اگر حسادت کنید یا از موفقیت دیگران عصبانی باشید واقعی نشان دادن تحسین و تبریکتان بسیار سخت خواهد شد.
 
6- سر کار چه با زیردستان و چه رئیس مؤدبانه رفتار کنید – موقعیت و مقام دیگران را بشناسید و به آن احترام بگذارید.
 
7- از زبانی مناسب استفاده کنید – به جنسیت، نژاد، مذهب، دیدگاه سیاسی و سایر مسائل خاص دیگران احترام بگذارید. به هیچ عنوان از الفاظ تحقیرآمیز درمورد هیچ کس در هیچ موقعیتی استفاده نکنید.
 
8- یاد بگیرید با دقت به حرف‌های دیگران گوش کنید – وقتی طرف‌مقابلتان حرف می‌زند، خوب توجه کنید. وسط حرف دیگران نپرید یا بی‌توجهی نکنید. 
 
9- به وقت دیگران احترام بگذارید – سعی کنید وقت‌شناس باشید.
 
10- در صورت لزوم قاطع باشید اما به حق دیگران برای قاطع بودن هم احترام بگذارید.
 
11- غیبت نکنید – سعی کنید نقاط مثبت دیگران را بگویید.
 
12- بخاطر اشتباهاتتان عذرخواهی کنید – اگر چیزی گفتید یا کاری کردید که بی‌ادبانه و گستاخانه به نظر می‌رسید، از طرف مقابل عذرخواهی کنید اما دقت کنید که بیش ‌از اندازه این کار را تکرار نکنید.
 
13- از زبانی که فهم آن برای دیگران دشوار باشد استفاده نکنید – سعی کنید ایده‌ها و صحبت‌های پیچیده‌تان را با دقت بیشتری توضیح دهید. 
 
14- برای شنیدن ایده‌ها و نظرات دیگران آماده باشید.
 
15- مناسب با موقعیت لباس بپوشید. از پوشیدن لباس‌های باز در مکان‌های عمومی خودداری کنید و به کسانیکه در چنین مکان‌هایی لباس باز پوشیده‌اند هم خیره نشوید. هیچوقت رسمی‌تر از موقعیتی که می‌خواهید در آن شرکت کنید لباس نپوشید.
 
16- با دقت و ملاحظه از شوخ‌طبعی استفاده کنید. مرزهای شوخی کردن را بشناسید و هیچوقت پایتان را فراتر از آن نگذارید.
 
17- مراقب بهداشت شخصی‌تان باشید. دندان‌هایتان را مرتب مسواک بزنید، لباس‌هایتان را هر روز عوض کنید و از اسپری بدن و عطر استفاده کنید. 
 
18- وقت‌شناس باشید. اگر با کسی قراری دارید، حتماً سروقت یا حتی چند دقیقه زودتر برسید. اگر می‌بینید که ممکن است دیرتر برسید، حتماً فردمقابل را از آن مطلع کرده و عذرخواهی کنید. هیچوقت دیر کردن خود را توجیه نکنید. به وقت دیگران احترام بگذارید و آن را هدر ندهید.
 
19- سر میز غذا رفتاری مناسب داشته باشید. وقتی در کنار دیگران غذا می‌خورید، از خوردن غذاهایی که بویی تند دارند خودداری کرده، با دهان باز صحبت نکنید و غذا نجوید.
 
20- در محیط های عمومی، گوشتان را نخارانید، دستتان را در بینی نکنید و ناخن‌هایتان را نجوید. از بازی کردن بیش از حد با موهایتان هم خودداری کنید.
 
داشتن رفتاری درست هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد اما در رفتار دیگران با شما و احساسشان نسبت به شما تاثیر قابل‌توجهی می‌گذارد. وقتی مؤدب باشید و رفتاری محترمانه نشان دهید، دیگران نیز با شما همانگونه رفتار خواهند کرد./مردمان
  • علیرضا نامدارنژاد

کمپانی SEL از نمایشگر 8.7 اینچی با قابلیت سه بار تا شدن پرده‌برداری کرد

 

(Semiconductor Energy Laboratory (SEL، همان سازنده صفحه نمایش 6 اینچی و تا شدنی نوکیا، برگشته و این بار یک صفحه نمایش کاملا تاشدنی 8.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی برای تبلت‌ها ساخته است. ژوئن گذشته نوکیا و سل از یک صفحه نمایش 6 اینچی OLED HD پرده‌برداری کردند که توانایی یک بار تا شدن را داشت.

همین چند روز پیش و در نمایشگاه Display Innovation 2014 که از تاریخ 29 تا 31ام اکتبر در شهر یوکوهامای ژاپن برگزار شد، سل از یک صفحه نمایش OLED 8.7 اینچی که قابلیت تا سه بار تاشدن را دارد پرده‌بردرای کرد. صفحه‌ای فول اچ‌دی که چگالی پیکسلی 254ppi را دارد. اگر دوست دارید بدانید که سل چطور این کار را انجام داده، لازم است بگوییم که این همان فن‌آوری است که سامسونگ و ال‌جی از آن استفاده کرده‌اند. تنها لازم است که به جای زیر لایه شیشه‌ای از یک نوع پلاستیکی که قابلیت خم شدن دارد استفاده شود.

با وجود این صفحه می‌توان تبلت‌های آینده را تصور کرد که چگونه برای انجام کارهای سریع تا شده و برای دیدن ویدئو یا مرور وب تای آن‌ها باز می‌شود.

هنوز تا رسیدن به این تبلتها خیلی راه مانده است، زیرا غیر از صفحه نمایش خم شدنی خیلی چیزهای دیگری چون باتری هم وجود د ارند که باید قابلیت خم شدن پیدا کند. تنها چیزی که الان می‌دانیم این است که این روند شدیدا تحت پیگیری بوده و همه چیز تا الان خوب پیش رفته است.

SEL-foldable-tablet


SEL-foldable-tablet-2


SEL-foldable-tablet-3

    • علیرضا نامدارنژاد

    تاریخچه قلیان و چپق در ایران


    یکی از ویژگی‌ها ما ایرانی‌ها گرفتن عادات و هنرها و فناوری‌های بیگانگان و بومی کردن آنها به سبک خودمان است.

    این روزها در گوشه گوشه شهرها و در مسیر راه‌ها و در کنار زیباترین مناظر تاریخی چایخانه‌های بسیاری سر برآورده‌اند که جوانان و اصولا همه قشرهای ما با لذت و حالتی توأم با خشنودی و خلسه در آنها، قلیان استعمال می‌کنند.

    11-5-2014 9-21-47 PM

    به گزارش سه نسل ، دیگر نمی‌خواهم برای شما تکرار کنم که هر قلیان برابر با چند سیگارت است و چه میزان می‌تواند ریه‌های شما را تخریب کند، یا نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم که چرا ما ایرانی‌ها در حالی که توجهی به کتاب یا متن‌های وزین برخی نشریات کاغذی یا سایت‌ها و وبلاگ‌های آنلاین ندارین، ۲۴ ساعته مشغول وایرال کردن لطیفه‌ها و مطالب بی‌سند و بی‌مفهوم در وایبر هستیم، نمی‌خواهم در این مورد سخن بگویم که چرا «شادی»های سالم برای ما محدود شده‌اند، اما ناهنجاری‌ها و عادات آسیب‌زا در شهرهای گناه‌آلودمان، تفریح مسلم ما شده‌اند.

    در این پست می‌خواهم نگاهی داشته باشم به پیدایش و ورود قلیان و چپق به ایران:

    یکی از ویژگی‌ها ما ایرانی‌ها گرفتن عادات و هنرها و فناوری‌های بیگانگان و بومی کردن آنها به سبک خودمان است، گاه در این مسیر، آنچنان نسخه‌های اصلی را تغییر داده‌ایم که شناسایی نسخه دست‌ساز ما از آنها، ممکن نیست. این عادت ما آنجا که باعث تغییر درنده‌خویی اقوام مهاجم یا ارتقای هنرهای کشورهای پیرامونی شده است، به یاری‌مان آمده است، اما افسوس که در مسیر این اصلاح، گاه عادات بد بیگانگان را با لعاب‌هایی پوسته‌‌ای و مردم‌فریبانه، برای همیشه به عاریه گرفته‌ایم.

    داستان اصلی دخانیات را لابد می‌دانید:

    سال ۱۴۹۲، کریستف کلمب بعد از کشف آمریکا، بومی‌هایی را دید که لوله‌هایی از برگ خشکی گیاهی را در دست گرفته‌اند، یک سر آن را آتش زده و سر دیگر را می‌مکند و دود آن را با هوا استنشاق می‌کنند و همراه این عمل سستی و رخوت دلپذیری به آنها دست می‌دهد. این لوله‌ها را بومیان تاباکوس می‌نامیدند. بومی‌ها توتون را در برگ‌ها ذرت می‌ریختند و استفاده می‌کردند، روش دیگر این بود که توتون را در نی یا استخوامن می‌ریختند که این شیوه بعدها الهام‌بخش ایجاد پیپ در غرب و چق در مشرق‌زمین شد.

    11-5-2014 8-48-04 PM

    تنباکو در بین بومیان کاربرد دارویی داشت و همزمان آنها زهری هم از تنباکو می‌گرفتند که نوک نیزه‌های خود را با آن زهرآلود می‌کردند.

    در قرن ۱۶ توتون وارد اسپانیا شد و بعد به سایر کشورهای اروپایی رسید.  در سال ۱۵۸۶، سر والتر رالی، پیب را به انگلستان آورد و پیپ‌کشی متعاق این معرفی، به سرعت در انگلستان اروپا و سایر اروپا گسترش پیدا کرد.

    11-5-2014 8-45-43 PM

    کشیدن پیپ، نخست با مخالفت کلیسا مواجه شد، اما این امر نتوانست از توسعه آن جلوگیری کند. در قرن ۱۷ توتون وارد آسیا و مشرق‌زمین هم شد و باز در این مناطق با مخالفت‌های اولیه‌‌ای روبرو شد. مثلا سلطان مرادخان چهارم، با فتوای روحانیان، هزاران نفر را به جرم کشیدن توتون، مرتد حساب کرد و ریختن خون آنها را مباح اعلام کرد. اما این شدت عمل باعث محدودیت چپق‌کشی نشد، در نهایت توتون آزاد شد و صرفا مالیاتی بر تجارت آن بسته شد.

    11-5-2014 9-29-27 PM


    توتون و تنباکو در ایران

    تاریخ قطعی ورود توتون و تنباکو به ایران را نمی‌توان تعیین کرد، اما گمان می‌رود که زمان دست‌اندازی پرتقالی‌ها به خلیج فارس توتون و تنباکو به ایران وارد شد.

    ایرانی‌ها اما ابزارهای استعمال توتون و تنباکو را تغییر دادند و به جای پیپ، چپ‌های دسته‌بلندی درست کردند و ساخت آن را با ذوق و هنر ایرانی درهم‌آمیختند.

    قلیان هم توسط ایرانی‌ها اختراع شد. قدیمی‌ترین نشان قلیان در ادبیات فارسی در یک رباعی از  اهلی شیرازی در سال ۹۴۲ هجری قمری یافت شده است:

    «قلیان ز لب تو بهره‌ور می‌گردد – نی در دهن تو نیشکر می‌گردد

    بر گرد رخ تو دود تنباکو نیست – ابری‌ست که بر گرد قمر می‌گردد»

    «بنا به نوشتهٔ سیریل الگود (اگر چه وی مأخذ خود را ذکر نکرده‌است) «اولین بار ابوالفتح گیلانی (متوفی ۱۵۸۸) پزشک ایرانیِ دربار اکبر اول، سلطان مغول هند بود که دود تنباکو را از یک ظرف آب عبور داد تا آن را خالص‌تر و سرد نماید و از این طریق قلیان که در شبه قاره به حقّه معروف است را ابداع نمود.»

    برآورد شده است که حدود سه دهه بعد از ورود پرتقالی‌ها به خلیج فارس، قلیان کشیدن در ایران رواج یافت.

    اولین تصویری که از قلیان توسط هنرمندان ایرانی کشیده شد، احتمالا تصویر نشمی کماندار، کار رضا عباسی -نقاش مشهور دربار شاه عباس- است که در نیمه قرن یازده خلق شد.

    11-5-2014 9-26-55 PM

    در این زمان اروپایی‌ها هیچ اطلاعی از اختراع ایرانی‌ها نداشتند. تا اینکه تاورنیه و شاردن در سیاحت‌نامه‌های خود برای اولین بار خبر از آن دادند. تاورنیه بعد از شرحی مختصر در مورد ساختمان و نحوه عملکرد قلیان نوشت:

    «ایرانیان زن و مرد، به طوری از جوانی عادت به کشیدن تنباکو کرده‌اند که کاسبی که باید روزی پنج شاهی خرج کند، سه شاهی آن را به مصرف تنباکو می‌رساند. می‌گویند اگر تنباکو نداشتیم، چطور ممکن بود کیف و دماغ داشته باشیم.»

    شاه صفی خود چپ می‌کشید و در این زمان شغلی در دربار به نام قلیان‌دار یا چپق‌دار وجود داشت. در این زمان توتون ایران به هند صادر می‌شد.

    شاردن در سیاحت‌نامه خود نوشت که ایرانی‌ها حتی در حال سواری هم قلیان می‌کشیدند و حتی در مدارس استاد و شاگرد در جین مطالعه عمیق و دقیق، قلیان‌کشی می‌کردند!

    بنابراین چپق و قلیان هر دو در نیمه اول قرن دهم هجری در ایران رواج پیدا کرد.

    در زمان شاه عباس، او تلاش‌هایی برای محدود کردن اسعمال قلیان انجام داد. مثلا یک بار هنگامی که در سفر به گرجستان دانست که سربازان او پول خود را صرف دخانیات می‌کنند، توتون و تنباکو را با تجاری که آنها را به اردوی او آورده بودند، یکجا سوزاند و بینی و لب سربازان خاطی را برید!

    بعد از او در زمان شاه صفی هم تلاش‌هایی برای محدود کردن دخانیات شروع شد، اما مشکل این بود که درآمد حاصل از دخانیات برای دولت ایران بسیار قابل توجه شده بود، مالیات بر دخانیات اصفهان چهل هزار تومان – تبریز بیست هزار تومان و شیراز بیست هزار تومان شده بود و واقعا نمی‌شد از این درآمد هنگفت صرف‌نظر کرد.

    بعد از سقوط صفویه، شاهان زندیه و قاجاریه همچنان به این بالا گرفتار بودند. شاهان قاجار در مراسم ویژه سلام، مراسم قلیان سلام داشتند. بزرگان و علما هم برای خود قلیانچی داشتند.

    11-5-2014 9-17-27 PM

    11-5-2014 9-06-33 PM

    11-5-2014 9-06-19 PM

    11-5-2014 9-04-02 PM

    11-5-2014 9-00-05 PM

    حالا دیگر قلیان از نظر جنس و ابعاد و تزئینات، تنوع بسیاری پیدا کرده بود، بزرگان قلیان‌هایی از طلا و نقره داشتند و روی آنها نقاشی‌های زیبایی انجام شده بود.

    سال‌ها بعد با رواج سیگارت، مدتی قلیان فراموش شد و وسیله جانبی استعمال دخانیات محدود به چوپ سیگار شد  و جعبه‌های سیگار و کبریت از جنس طلا و نقره و خاتم و منبت مورد توجه اغنیا قرار گرفتند.

    اما خوب دست‌کم یک دهه است که قلیان بدون محدودیت جدی، تبدیل به یک وسیله خوشگذارانی شده است و جنبه «فان» قضیه آنقدر زیاد شده است که قلیان‌کشی به یک «ارزش» مخفی عوامانه تبدیل شده است.

    11-5-2014 9-20-31 PM

    11-5-2014 9-19-45 PM

    بد نیست بدانید:

    ریشه واژه تنباکو همان طور که گفتیم از تاباکوس بومیان آمریکاست.

    توتون واژه‌ای ترکی به نام دود است.

    چپق هم ترکی شده واژه چوبک فارسی است.

    گفته می‌شود که به ریشه قلیان در واژه غلیان -به معنی جوشش و خروش – است.

    این نوشته سایت میراث فرهنگی را هم بخوانید:

    قلیان از کِی و برای کی قُل زد؟

    11-5-2014 9-20-52 PM

    11-5-2014 9-20-40 PM

    11-5-2014 9-20-10 PM

    11-5-2014 9-20-01 PM

    11-5-2014 9-01-46 PM

    11-5-2014 9-01-33 PM

     

    • علیرضا نامدارنژاد

    زندگینامه «پراید» + تصاویر


    اگر فکر می‌کنید «پراید» از کره آمده سخت در اشتباه هستید. اگر کمی اطلاعات خودرویی شما بیشتر است و فکر می‌کنید پراید در شرکت فورد تولید می‌شده، کمی به واقعیت نزدیک شده‌اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

    به گزارش سه نسل، امین آزاد در خبرآنلاین نوشت: خیلی‌ها می‌گویند پراید ایمن نیست، اما چقدر این حرف صحت دارد؟ این خودرو از کجا آمده و در کشورهایی که تولید شده چه وضعیتی داشته است؟ آیا پرایدهای جدید که با اسم‌های گوناگون تولید می‌شوند، ایمن هستند؟ این خودروها از نظر فنی چه تفاوت‌هایی با پراید اولیه دارند؟

    برخی نقل قول‌ها حاکی از آن است که از آمار کشته شدگان در تصادفات رانندگی حدود 15 درصد سهم خودرو پراید است. اگر فکر می‌کنید این عدد کوچکی است، اشتباه می‌کنید. این عدد رقمی بیش از دو هزار نفر در سال است. کدام زلزله در ایران را می‌شناسید که تعداد کشته شدگانش بیش از 30 هزار نفر باشد.

    همین نرخ بالای کشته‌شدگان بود که سازمان استاندارد را مجبور کرد که به شرکت سازنده فشار آورد تا پراید را اصلاح کند. شرکت سازنده هم می‌گوید از ابتدای سال 90 این خودروها با اصلاحات جدید ایمن شده است.

     
    اما واقعا آیا این خودرو ایمن شده است؟

    در بین مردم پراید به خودرو پوست پیازی هم معروف شده اما این خودرو پوست پیازی چه زمان و چگونه وارد خیابان‌های ایران شد؟

     

    پراید کره‌ای از ژاپن آمد

    اگر فکر می‌کنید پراید از کره آمده سخت در اشتباه هستید. اگر کمی اطلاعات خودرویی شما بیشتر است و فکر می‌کنید پراید در شرکت فورد تولید می‌شده کمی به واقعیت نزدیک شده‌اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

    پراید همان «مزدا 121» است که ابتدا در ژاپن تولید شد ارتباط کاری فشرده مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود. در آن زمان آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن بازارهای اصلی این خودرو ارزان قیمت دانشجویی بودند. آمریکا کشوری است که در آن بیشتر مردم از 16 سالگی رانندگی می‌کنند و خیلی‌ها هم چندین ماشین دارند؛ البته داشتن یک خودرو صفر برای یک دانشجو کمی سخت است و شاید در دهه 80 میلادی کمی رویایی بود اما فورد فستیوا در آن سال‌ها این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

    فورد فستیوا در سال 1986 در آمریکا تولید می‌شد. ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد در آن سال این خودرو نا‌امن‌ترین خودرو آمریکا شناخته شد. تولید این خودرودر از سال 1987 از آمریکا به کیا موتورز رسید و تولید این خودرو در کشور کره و در کیا موتورز ادامه یافت.

    در حالی که تازه کیا موتور شروع به تولید خودرو کرده بود، مزدا 121 چهره جدیدی به خود گرفت تا کمی انتقاد ایمن نبودن از این مدل برداشته شود. تولید مزدا با این کد در سه مدل دیگر و تا سال 2002 ادامه یافت.

    مدتی گذشت و بزرگترین معامله کیا موتورز در آن سال‌ها انجام گرفت و پراید از کره به ایران آمد اوایل دهه 70 شمسی بود که پراید به ایران آمد و ظرف مدت 20 سال کاملاً داخلی شد پس از آنکه تولید پراید در کره و در سال 2000 هزار پایان یافت و کیا ریو جایگزین این خودرو شد لیسانس این محصول هم کاملاً به سایپا رسید. این خودرو با وجود اینکه به ایران رسیده هنوز هم شرکت‌های کره‌ای از پرایدی که در ایران تولید می‌شود درآمد دارند و از این راه سالانه میلیون‌ها دلار پول بابت خدمات مهندسی به شرکت‌های کره‌ای می‌رسد.

     

    موتورهای پراید

    مزدا خالق موتورهای پراید یا همان مزدا 121 است. این شرکت یکی از قوی‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه طراحی موتور است. موتور پراید هم در چندین مدل و از حجم 1.1 لیتری تا 1.8 لیتری و از بازه قدرتی 50 تا 210 اسب بخاری را شامل می‌شود؛ البته مزدا 121 مشابه پراید تنها از دو نمونه 1.1 لیتری با نام b1 و 1.3 لیتری با نام b3 استفاده کرده است.

    هم‌اکنون اکثر پرایدهای تولیدی در ایران از موتور b3 استفاده می‌کنند ولی بیشتر موتورهای نسل b که در مدل‌های بعدی مزدا 121 استفاده شده قابلیت نصب روی پراید ایرانی را هم دارد برخی جوان‌های عشق سرعت ایرانی هم با موتورهایی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خرند این خودرو را تقویت می‌کنند آنها از دبی موتورهای پرحجم‌تر و مجهز به توربوشارژ b مزدا را می‌آورند و بر روی خودرو نصب می‌کنند تا این خودرو را به یک قاتل خیابانی تبدیل کنند. فکر کنید با پراید 200 کیلومتر سرعت بروید در این سرعت چه احساسی خواهید داشت؟

    در سری موتورهای b مدل bpt و btd به ترتیب قدرتی معادل 166 تا 210 اسب بخار دارند.

    موتور پراید که به ایران آمد کاربراتوری بود در کاربراتور تلفیق سوخت و هوا مکانیکی انجام می‌شود این روش در سال 1986 در جهان رایج بود اما با پیشرفت علم رایانه و حاد شدن مشکل انرژی دیگر زمان مصرف‌های بالا به پایان آمد تمام خودروها در جهان انژکتوری شدند تا بوسیله رایانه از مصرف بالای آن‌ها جلوگیری شود ولی پراید تولیدی در ایران سال‌ها مقاومت کرد تا در سال 1382 به آرامی انژکتوری شدن پراید انجام شد شرکت‌های مختلفی مانند شرکت زیمنس آلمان در انژکتوری شدن پراید نقش داشتند.

     

    چه کسی می‌تواند جلوی تولید پراید را بگیرد؟

    تولید پراید قرار بود پس از خروج پیکان به آرامی متوقف شود و با ورود محصول تندر 90، این خودرو جایگزین پراید و پیکان شود اما با توقف تولید پیکان و تأخیر در تولید تندر 90، تیراژ پراید سرسام‌آور بالا رفت و به عدد سالانه بیش از 400 هزار دستگاه یعنی حدود نیمی از تولیدات صنعت خودرو ایران رسید پول پراید سود سرشاری را نصیب سهامداران کرد و سایپا را پس از شرکت‌های نفتی به عنوان یکی از قوی‌ترین شرکت‌های ایران بدل کرد. با افزایش تولید، کیفیت پراید دچار کاهش شد و میزان مرگ و میر با این خودرو هم افزایش یافت هیچ‌کس جلودار این قاتل خاموش نبود تا طی دو سال فشار برای توقف تولید این خودرو بالا گرفت و در نهایت در سال 1389 سایپا یا باید جلوی تولید این خودرو را می‌گرفت یا آن را اصلاح می‌کرد.

    معلوم بود سایپا نمی‌تواند از گاو شیرده خود صرف نظر کند پس با صرف بیش از 30 میلیون دلار گفتند که خودرو را اصلاح کرده‌اند این اصلاحات مورد تأیید مؤسسه استاندارد هم قرار گرفت.

    شفیعی معاون آن زمان مهندسی سایپا گفته بود: با تغییرات انجام گرفته ایمنی پراید حتی از تیبا هم بالاتر رفته است. در پراید جدید داخل درها، کف خودرو، جلوی کابین با استفاده از گاردهایی و اضافه کردن ورقه‌های جدید فلزی، تقویت شده است بین کابین و کاپوت هم ورقه تقویت شده فلزی قرار گرفته که اجزایی مانند موتور دیگر به داخل کابین پراید وارد نشوند داخل داشبورد هم با یک سری لوله و گارد تقویت شده تا قطعات کاپوت وارد اتاق نشوند.

    او در پاسخ به این سوال که این خودرو چند ستاره ایمنی اروپا را می‌گیرد؟ می‌گوید "نمی‌دانم؛ تست نکرده‌ایم چراکه این محصول را که نمی‌خواهیم وارد اروپا کنیم. با این همه این محصول استانداردهای ایمنی را پاس کرده و از مؤسسات معتبر تأیید گرفته است".

    او توضیح داده بود: بیش از 30 میلیارد تومان بابت این کار خرج کرده‌ایم. تمام محصولات خانواده پراید از پلت‌فرم X100 استفاده می‌کنند که ایرادات مؤسسه استاندارد در آن حل شده است.

    البته با توجه به فیلم‌هایی که سایپا از تست تصادف این خودرو نشان می‌داد، به نظر می‌رسد ایمنی این خودرو در حدود 2 ستاره ایمنی اروپا باشد. در اروپا سه ستاره ایمنی نشان‌دهنده ایمنی متوسط و 4 ستاره نشانه ایمنی خوب و 5 ستاره نشانه ایمنی عالی است در ایران هم‌اکنون تندر 90 دارای 3 ستاره ایمنی، پژو 206 دارای 4 ستاره ایمنی و مگان دارای 5 ستاره ایمنی است.

    تولید پراید چقدر سود دارد؟

    اینجا دقیقاً این سوال مطرح می‌شود چقدر سایپا روی این محصول سود می‌کند که با این همه خرج باز هم حاشیه سود مناسبی دارد در سال‌هایی که قیمت پراید 8 میلیون تومان بود، بین مردم شایع بود که پراید برای سایپا سه میلیون تومان تمام می‌شود. در آن زمان احمد قلعه‌بانی مدیرعامل سابق سایپا گفته بود تولید پراید 4.5 میلیون تومان برای سایپا هزینه دارد.

    هم‌اکنون قیمت سایپا 131 sx که نوع ایمن شده پراید با یک کیسه هواست، در بازار آزاد حدود 20 میلیون تومان و در کارخانه حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد. البته هم‌اکنون به طور دقیق مشخص نیست قیمت تمام شده این محصول چقدر است، اما اگر نسبت سود به قیمت تمام شده این خودرو با همان نسبت قبل افزایش یافته باشد، هر دستگاه از این خودرو باید بیش از 6 میلیون تومان سود داشته باشد.

    با توجه به تولید کنونی پراید پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در حدود 300 هزار پراید تولید شود. حال اگر سود متوسط در هر دستگاه در مدل‌های مختلف را بیش از 6 میلیون تومان بگیریم و اگر این عدد را به قیمت دلار آزاد چیزی در حدود دو هزار دلار در نظر بگیریم، آن وقت با این محاسبات، پراید سودی در حدود نیم میلیارد دلار در سال 93 برای سایپا دارد.

    حالا با توجه به این مقدار سود و با در نظر گرفتن این موضوع که سایپا فعلاً هیچ محصول جایگزینی برای پراید ندارد، به نظر می‌رسد این خودرو همچنان به زندگی خود تا سال‌ها ادامه خواهد داد.

    • علیرضا نامدارنژاد

    زن‌ایرانی‌ که با سوسک ثروتمند شد + عکس


    هیچ کس نیست که نداند راز موفقیت در فعالیت اقتصادی، تمرکز روی نیاز مخاطب است، بااین حال تنها بعضی ها هستند که درست به هدف می زنند.

    شکوه السادات هاشمی یکی از کسانی است که نامش میان زنان موفق ایران ثبت شده و شما همین جای مطلب باید بپرسید : «چرا؟» که پاسخش می شود این : او تلاش کرد مشکل بزرگش را حل کند و از آنجایی که این مشکل برای تمام زنان جهان وجود دارد، تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان ایران شد.

    به گزارش سه نسل ، حالا باید بپرسید:« چطوری؟!» و ... سوسسسسسسسسسسسسسسسسسک!


    به همین راحتی!

    بیشتر زنان از سوسک می ترسند در حد مرگ. شکوه السادات هاشمی از همین نقطه ضعف استفاده کرد و به ثروت رسید. داستانش را بخوانید و یاد بگیرید تا با دقت روی اطرافتان و البته اطرافیان، حتی در دشوارترین شرایط اقتصادی هم می توانید به موفقیت برسید.

    آشنایی با بازار کار

    یک آگهی دیدم و جذب آن شدم. آموزشگاه اقتصاد ایران در میدان فردوسی، به مناسبت تاسیس اش اعلام کرده بود که دفترداری، حسابداری، منشی گری و تایپ فارسی و لاتین را رایگان درس می دهد. این اطلاعیه بهانه ای شد که من به آنجا بروم و این دوره ها را ببینم. البته در یادگیری آن دوره ها زیاد موفق نبودم ولی با این حال گواهینامه اش را گرفتم. این دورانی بود که پدر کم کم داشت موقعیتش ضعیف می شد و شرایط سختی برای خانواده به وجود می آمد. نزدیک خانه ما یک نمایندگی ایران ناسیونال وجود داشت که در سال ۶۴ تاسیس شده بود. آقایی به نام محمدرضا کلانتری، آن موقع قطعات پیکان را تولید می کرد.

    من با درخواست از وی و کمکش، در جایی مشغول به کار شدم. یادم هست روز اول مهر بغض کرده بودم وقتی می دیدم بچه ها به مدرسه می روند و من باید سرکار بروم. رفتن من به سرکار، مقارن با روز اول مهر شده بود. نزدیک به ۲ ماه در تعمیرگاه شماره ۸۱ ایران ناسیونال، در خیابان هفده شهریور شمالی فعلی کار کردم. از آنجا که بیرون آمدم فقط یک روز بیکار بودم. زنگ زدم به جایی و گفتم آیا شما «کاردکس من» می خواهید؟ کاردکس من کسی بود که موجودی های لوازم یدکی را در برگه هایی وارد و خروجی ها را خارج می کرد. ۳،۴ سال هم در جای جدید کار کردم و همزمان با آن درس هم می خواندم. کلاس هفتم بودم که ۵،۶ تا تجدید آوردم و شوکه شدم. مگر می شد من تجدید آورده باشم؟ تجدیدهایم به این دلیل بود که مادرم می گفت باید همه کارها را انجام بدهم و بعد کتاب یا درس بخوانم. خانواده ما هم خانواده شلوغی شده بود. ۲زن پدرم با هم زندگی می کردند و مدام با هم درگیری داشتند. بعدتر پدرم صلاح دید که آنها را از هم جدا کند.

    نگهداری از ۶ بچه

    روزها کار می کردم و شب ها درس می خواندم. در کلاس دهم همان بلای کلاس هفتم سرم آمد و بعد دوباره به خودم آمدم و تا دیپلم همه درس ها ، به خصوص درس های ریاضی نمره هایم بالا بود. در سال ۵۴ در همان محیط کار با آقایی آشنا شدم و ازدواج کردم. ماجرای ازدواج ما هم طولانی است. وی قبل از آن ازدواج کرده و دو بچه داشت. به سفارش پدرم، قرار بود من آن بچه ها را قبول نکنم اما در یک مقطع دیدم لازم است و قبول کردم. ۲ بچه شوهرم داشت و ۴ بچه هم خودم به دنیا آوردم. در همین شرایط هم هر سال در دانشگاه شرکت می کردم و قبول هم می شدم اما خانواده موافقت نمی کردند. زندگی ادامه داشت تا سال ۷۳ که مقطع دیگری از زندگی ام شروع شد.
     
    زن‌ایرانی‌که با سوسک ثروتمند شد+عکس

    حمله سوسک ها به ساختمان

    من اصولا زن بی نظمی نبودم که زندگی ام را کثیف اداره کنم، اما ساختمان ما یک ساختمان قدیمی در حوالی نارمک بود که سوسک زیادی داشت چون این ساختمان همجوار با یک حمام عمومی و رودخانه بود. مانده بودیم چه کار کنیم که این سوسک ها از بین بروند. اعضای خانواده با هم فکر می کردیم و با همسایه ها بررسی می کردیم، اما نمی شد. کتاب ها را بررسی و از سوسک کش های مختلف استفاده می کردیم اما مشکل حل نمی شد.

    کشف فرمول سوسک کش

    به نظرم عوامل زیادی در موفقیت آدم ها تاثیر می گذارد. این نیست که بگوییم، اگر یک نفر خلاق و مبتکر باشد، حتما موفق می شود. خلاقیت هم مسئله خیلی مهمی است اما تنها عامل نیست و عوامل مهمی در این مسئله دخیل هستند. یکی از آنها عوامل روانی و انسانی آن است که آدم ها خالص باشند. وقتی آدم ها روح خود را درگیر دروغ، سخن چینی، خیانت، بدجنسی، بدذاتی، غیبت و ... نکنند و درون شان خالص باشد، خداوند به آنها پاداش هایی می دهد و آنها را به راه های خوبی راهنمایی می کند. اول دنبال ماده ای بودم که سوسک های خانه خودمان از بین برود. از هرچه که استفاده می کردیم، سوسک ها از بین نمی رفتند. ساکنان ساختمان ما از لحاظ مالی قوی نبودند با این حال حاضر شدیم کل ساختمان را یکی، دو بار سم پاشی کنیم. ساختمان یکی، دو روز بوی گند سم می داد ولی بعد از این یکی، دو روز، باز سر وکله سوسک ها پیدا می شد. در ذهنم بود که باید کاری انجام دهم و به صورت اتفاقی و با آزمون و خطا به ترکیبی رسیدم که سوسک ها را نابود می کرد. نه، بهتر است بگویم ترکیب من سوسک ها را امحا می کرد.

    من هم مثل ادیسون

    خیلی از کارهایی که بشر انجام داده از سر اتفاق است. بشر به صورت اتفاقی آتش را کشف کرد، ادیسون از سر اتفاق لامپ را ساخت. من هم از سر نیاز به فرمول خمیر سوسک رسیدم. شکل رسیدن به فرمول هم جالب بود. وقتی قورمه سبزی درست می کنید، یک نفر در آن آبغوره می ریزد، یکی آبلیمو، دیگری اسفناج هم استفاده می کند و هرکس مطابق با ذائقه و سلیقه اش قورمه سبزی را درست می کند. یک نفر هم هست که می گوید چطور می شود از همه اینها استفاده کنم. او تن نمی دهد به اینکه کاری را که همه انجام داده اند، انجام بدهد. اگر کسی به مزه معمول و متداول قورمه سبزی تن ندهد، به قورمه سبزی خیلی خوشمزه تری می رسد.

    ثبت اختراع

    یکی، دو سال طول کشید تا توانستم تاییدیه بگیرم؛ گواهی نوآوری از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و گواهی غیر سمی بودن فرمول. در آن گواهی نوشته شده بود: «این خمیر بدون استفاده از سموم ساخته شده و برای انسان هم هیچ مسمومیتی ندارد.» من موفق شده بودم این خمیر را ثبت اختراع کنم. از همان اول اسمش را امحا ثبت کرده بودم چون یک بار استفاده از این خمیر باعث می شود که سوسک محو شود و حتی جنازه اش هم توی محیط نیفتد. این از مزیت های آن است چون از جنازه سوسک پروتئین مضری آزاد می شود. سوسک ها وقتی خمیر ما را می خورند یک حالت تشنگی به آنها دست می دهد و می روند توی راه آب ها و از بین می روند. اسم امحا یک اسم با مسما و خوب بود. وقتی رفتم لوگو را طراحی کنم، به آقایی که آن را طراحی می کرد، گفتم: این لوگو را خیلی خوب طراحی کن، چون این اسم یک روزی اسم خیلی مهمی در ایران می شود.

    ماجرای عرضه و تقاضا

    وقتی آن ماده را درست کردم و دیدم سوسک های خانه ام از بین رفت، نگفتم این خمیر مال خودم باشد. مدام این خمیر را می ساختم و به در و همسایه می دادم. به شاگردان کلاس صبحگاهی و معلم های مدرسه ای که کار می کردم هم دادم. هر کس می گفت خانه ام سوسک دارد، می گفتم من یک ماده درست کردم که سوسک ها را از بین می برد. یک شب در خانه مان صحبت شد، همسرم گفت می توانید با بچه های تیم کوهنوردی جمع شوید و این را در قوطی بریزید و بفروشید اما من همین طور درست می کردم و به متقاضیان می دادم تا اینکه تقاضا آنقدر زیاد شد که من به این نتیجه رسیدم که باید سفارش بگیرم و تولید کنم.

    وام برای توسعه

    آن موقع سازمان پژوهش ها به کسانی که این گواهینامه را می گرفتند وام می داد. صندوق توسعه تکنولوژی به مخترعین، مبتکرین و مکتشفین وام می داد و من هم این وام را گرفتم. البته وامی که برای من ۲۱ میلیون تصویب شده بود، شد ۴میلیون. یک وام دیگر گرفتم با عنوان « طرح اعطای کمک های فنی و تکنولوژی» از وزارت صنایع که همیشه دعای شان می کنم. بدون بهره و بدون هیچ اذیت و آزاری این وام را به من دادند و من با قسط اول این وام توانستم در فیروزکوه سوله بخرم و کارم را گسترش بدهم.

    خدا مرا دوست دارد

    با وجود آنکه به من توصیه شده بود که شرکت نزنم، شرکت زدم و با همسرم شریک شدم اما بعدا مشکلاتی به وجود آمد. نزدیک بود دوباره صفر شوم اما خدایی که جایزه را به من داده بود، دوباره به من کمک کرد. دوباره از پستوی دفترم شروع کردم و البته این دفعه پول داشتم. رفتم یک همزن خمیر نانوایی خریدم و آنجا شروع به کار کردم. لطف خدا به من این بود که آن موقع که اسم را ثبت می کردم، این اسم را به نام شرکت نکرده بودم.

    وقتی که به وزارت بهداشت می رفتم که مجوز بگیرم، نوشت: «حسب ارائه مدارک و محصول توسط شکوه السادات هاشمی، چون از سموم استفاده نشد، مشمول اخذ مجوزهای بهداشتی نیست.» در بحبوحه مشکلات ما، وزارت بهداشت گفته بود که باید پروانه ساخت بگیرید و معلوم شده بود که این سوسک کش چقدر کارایی دارد. ما توانسته بودیم سوسک های همه جا را ریشه کن کنیم. دیده بودند کم کم داریم سوسک زندان ها، اداره ها، اداره های دولتی، بهزیستی ها که نمی توانستند معلولان را تکان بدهند و همین طور زندان ها را ریشه کن می کنیم، بنابراین گفتند باید مجوز بگیرید و مجوز را به کسی می دادند که اسم فرمول به نام او بود، یعنی شکوه السادات. در آذر سال ۸۱ یک شرکت تازه به نام «توره شیمی پارس» تاسیس کردم و دوباره بلند شدم. الان حدود ۵۰ پرسنل دارم. اول در ناحیه صنعتی حاجی آباد بودم و بعد در شهرک صنعتی ایوانکی یک کارخانه را خریدم و الان آنجا کار می کنم. کارخانه خوبی است. همه چیز را هم مکانیزه کردم.

    فرآیند تولید خانگی

    در خانه یک لگن داشتم که جنس آن از روی بود و توی آن لباس ۸ نفر را می شستم و با همه این کارها و مسئولیت ها که داشتم در همین لگن خمیر امحا درست می کردم و توی تیوپ های آکواریوم می ریختم و با دم باریک ته آن را می بستم و توی پلاستیک هایی که از پله های نوروز خان می خریدم، می ریختم. بروشور هایی هم درست می کردیم و کنار این خمیر ها می گذاشتیم. البته آن موقع دیگر در خانواده هم به من کمک می شد و آنها هم در پیشرفت کار تاثیر داشتند. من نمی خواهم بی انصاف باشم و بگویم همه کارها را خودم می کردم.
    • علیرضا نامدارنژاد

    آیا G4 نسخه اصلاحی G3 ال‌جی است؟


    اگرچه هنوز اطلاعات زیادی راجع به گوشی G4 ال‌جی منتشر نشده اما انتظار می‌رود که این گوشی با صفحه نمایشی حدود 6 اینچی و پردازنده‌ای قوی‌تر از نسل قبل در اختیار مشتریان قرار گیرد.

    یک جست و جوی ساده درباره مشکلات مهمترین و پر تبلیغات‌ترین گوشی ال‌جی به زبان فارسی و انگلیسی در گوگل نشان می‌دهد که کاربران این گوشی کره‌ای اشکلات زیادی را در خصوص عملکرد آن گزارش کرده‌اند.

    به گزارش سه نسل ، این در حالیست که شرکت کره‌ای ال‌جی یا نمایندگان آن در ایران پاسخی به این مشکلات ارایه نکرده و به نظر می‌رسد تلویحا وجود چنین مشکلاتی را پذیرفته‌اند. چندی پیش نیز در هفته نامه عصر ارتباط به برخی مشکلات گوشی G3 ال‌جی پرداخته بودیم.

    از جمله این اشکالات که برخی خریداران گوشی G3 ال‌جی در ایران نیز بر آن تاکید دارند مشکل کیفیت صدا در حین مکالمه با آن است.

    اما در حالیکه ال‌جی هزینه‌های تبلیغاتی بسیار سنگین و کم سابقه‌ای را در سراسر دنیا و از جمله ایران برای فروش گوشی G3 کرده که البته همچنان نیز ادامه دارد حالا در خبرها آمده که این شرکت کره‌ای نسخه بعدی این گوشی را آماده عرضه به بازار کرده است.

    بر اساس اخبار اگرچه هنوز اطلاعات زیادی راجع به گوشی G4 ال‌جی منتشر نشده اما انتظار می‌رود که این گوشی با صفحه نمایشی حدود 6 اینچی و پردازنده‌ای قوی‌تر از نسل قبل در اختیار مشتریان قرار گیرد.

    موضوع عرضه گوشی G4 ال‌جی آن هم در شرایطی که این شرکت کره‌ای تمام توان تبلیغاتی خود را روی گوشی G3 متمرکز کرده با تعجب کارشناسان مواجه شده و این احتمال را ایجاد می‌کند که شرکت ال‌جی در صدد جایگزینی و کنار گذاشتن گوشی پر سر و صدای خود است. موضوعی که برخی آن را به مشکلات گوشی G3 مربوط می‌دانند.

    البته با توجه به مسایلی که گوشی G3 ال‌جی با آن مواجه بود، به خریداران توصیه می‌شود با اندکی تامل به استقبال گوشی G4 ال‌جی بروند. البته این توصیه همواره به خریداران ایرانی شده و می‌شود که به خصوص سراغ گوشی‌های گرانقیمت که به تازگی وارد بازار می‌شود نرفته و برای خرید عجله نکنند.

    قبلا هم به این موضوع پرداخته‌ای که این که یک محصول بعد از عرضه در چند کشور جهان در کشور ما نیز عرضه می‌شود، چندان هم بد نیست. به هر حال زمانیکه برای مثال یک گوشی گرانقیمت قبل از ایران در بسیاری از کشورها فروخته و مورد استفاده بسیاری قرار گرفته، ما می‌توانیم از اطلاعات به دست آمده تجربه کسب کرده و انتخاب دقیق‌تری داشته باشیم. این موضوع در خصوص ارایه آپدیت‌های جدید نیز اعلام شده و بارها مشاهده شده که استفاده از نسخه‌های جدیدتر مشکلات بیشتری را نیز با خود به همراه آورده و موجب نارضایتی کاربران شده است.

    اما همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم برخی از خریداران G3 ال‌جی اعلام کرده‌اند با اشکالاتی در حین کار با این گوشی هوشمند روبه رو شده اند که در متن حاضر به مرور برخی از این مشکلات بی‌پاسخ از طرف ال‌جی می‌پردازیم.

    خاموشی خود به خود

    طبق گزارش برخی کاربران G3 ال‌جی به خودی خود خاموش می‌شود و حتی فشردن دکمه پاور و نگه داشتن آن برای چند ثانیه نیز کمکی به روشن شدن آن نمی‌کند. در عوض این کاربران برای این که بتوانند گوشی خود را روشن کرده و زندگی دوباره را به G3 ال‌جی باز گردانند باید باطری گوشی خود را خارج کرده و آن را دوباره سرجای خود قرار دهند.

    مصرف بالای باطری

    باطری G3 ال‌جی یک باطری بزرگ 3000 میلی آمپری است که وظیفه تامین شارژ برای تمامی‌ اجزای گوشی از جمله صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی آن با رزولوشن 1440*2560 پیکسلی را بر عهده دارد در مورد نحوه عملکرد این باطری دو نظر وجو دارد برخی از آن راضی و برخی دیگر ناراضی هستند. اما آنچه که مسلم است صفحه نمایش بزرگ G3 ال‌جی به سایر قطعات ، پردازنده و باطری فشارآورده و برعملکرد آن تاثیر می‌گذارد.

    داغ شدن زیاد

    عده ای مشکل داغ شدن گوشی را گردن صفحه نمایش بزرگ G3 ال‌جی می‌اندازند. البته صفحه نمایش این گوشی طوری طراحی شده که در هنگام گرم شدن بیش از حد به طور اتوماتیک نور صفحه راکم می‌کند تا به خنک شدن گوشی کمک کند. اما این امکان نیز کمک زیادی به برطرف شدن این مشکل نمی‌کند چرا که در حال انجام یک بازی با گرافیک بالا یا به هر نحوی در استفاده طولانی مدت از گوشی برای عکسبرداری و غیره گرمای زیادی تولید خواهد شد. در این میان صفحه نمایش QHD این گوشی انرژی بسیار زیادی را مصرف کرده و علاوه بر داغ شدن گوشی فشار زیادی نیز بر باطری وارد کرده و بر طول عمر و عملکرد آن تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت. بهتر است برای کمتر صدمه دیدن باطری و خنک شدن گوشی در استفاده طولانی مدت از به کاربردن کاور چرمی‌ و ضخیم برای این گوشی بپرهیزید.

    کیفیت پایین صدا درحین مکالمه

    برخی کاربران نیز اعلام کرده‌اند که متوجه کیفیت پایین صدا و تداخل در حین مکالمه شده و با این مشکل بیشتر درشبکه GSM روبه روشده اند. در استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها مانند Skype چنین مشکلی دیده نمی‌شود. بسیاری از افراد نقص قطعات در این بخش را عامل اصلی این مشکل می‌دانند و معتقد هستند که با جایگزینی این قطعات این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

    مشاهده کندی و لگ

    طبق گزارش برخی کاربران، هنگام سوئیچ کردن بین برنامه‌ها و یا حرکت بین اسکرین‌های صفحه نمایش، لگ و کندی مشاهده شده است که سبب اختلال، بی حوصلگی و اتلاف وقت در هنگام کار با گوشی می‌شود. عده‌ای ریشه این مشکل را در باطری و تولید گرمای بیش از حد دراین گوشی می‌دانند و آن را به صفحه نمایش پر مصرف آن ربط می‌دهند. برای بهبود این مشکل می‌توانید با استفاده از برنامه NoMone رزولوشن صفحه نمایش خود را تا p1080پایین بیاورید اما اگر اهل لذت بردن از بازی‌هایی با گرافیک بالا هستید این کار به معنای صرف نظرکردن از یکی از امکانات G3 ال‌جی است.

    قطعی و عدم امکان اتصال به وای فای

    اتصال این گوشی به وای فای نیز با مشکلاتی همراه است. طبق نظر کاربران گاهی این گوشی به وای فای متصل نمی‌شود و یا به طور ناگهانی اتصال آن قطع شده و تلاش برای اتصال مجدد آن بی فایده است. برای حل این مشکل در آوردن و جا زدن دوباره باطری می‌تواند کارساز باشد.

    کیفیت پایین صدا در اتصال کابل AUX

    برخی از افراد از کیفیت نامطلوب صدا درهنگام گوش دادن به موسیقی گلایه دارند و ادعا می‌کنند که در حال گوش دادن به موسیقی با هدفون ، در پس زمینه صدایی مانند هیس به گوش می‌رسد و این مشکل در کانال سمت چپ مشهودتر است. برخی دیگر برای استفاده از بلندگوهای خارجی و یا اتصال G3 ال‌جی به ضبط استریو ماشین با استفاده از کابل AUX با مشکل روبه رو شده اند بدین صورت که پس از اتصال، صدا هنوز از بلندگوهای داخلی گوشی پخش می‌شود و یا از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و به اصطلاح نویز دارد

    شارژ کند G3 ال‌جی

    این گلایه بسیاری از کاربران G3 ال‌جی است. با شارژر با خروجی 1.8 آمپر و در حالتی که در حین شارژ از گوشی استفاده نشود، برای شارژ کامل به دوساعت زمان نیازداریم، اگربرای شارژ به زمانی بیش از این نیاز دارید، برای یافتن اشکالات احتمالی، شارژر خود را بررسی و درصدد رفع آن برآیید. البته با باطری با ظرفیت 3000 میلی آمپر و با استفاده از تکنولوژی‌های به کار گرفته شده برای ذخیره باطری، انتظار می‌رفت که به مدت زمان کمتر از اینها برای شارژ G3 ال‌جی نیاز باشد.

    مشکل زوم در هنگام فیلمبرداری

    اگرهنگام کار با اپلیکیشن دوربین در G3 ال‌جی با مشکل کراش مواجه شدید، نگران نباشید چون شما تنها کسی نیستید که در هنگام زوم کردن و یا فیلم برداری، متوقف می‌شوید و حتی فیلم‌های ضبط شده شما نیز قابلیت پخش را ندارند. به نظر می‌رسد مشکل موجود در اپلیکیشن دوربین به دست LG و در آپ گریدهای بعدی برطرف شود اما شاید یک reset سنگین بتواند به حل مشکل کمک کند.

    روشن شدن خود به خود در جیب

    این نیز مشکلی است که کاربران زیادی از آن ناراضی هستند، به نظرمی‌رسد مشکل روشن شدن گوشی به خاطر فعال بودن گزینه Knock On به وجود می‌آید. اما اگر شماقصد دارید که این گزینه را همچنان فعال نگاه دارید می‌توانید برای حل موقتی این مشکل از قرار دادن گوشی به صورت سرو ته و در حالی که صفحه نمایش آن پشت به بدن شماست، استفاده کنید./

    • علیرضا نامدارنژاد

    آخرین قیمت‌ برندهای مختلف موبایل در بازار


    جدیدترین قیمت‌های گوشی‌ موبایل در بازار اعلام شده است.

    جدیدترین قیمت‌های گوشی‌ موبایل در بازار اعلام شده است.

    جدیدترین قیمت های گوشی موبایل در بازار به شرح زیر است.

     

     

    Apple

    مدل

    قیمت (تومان)

    Apple Iphone6 16G "4.7

    2,750,000

    Apple Iphone6 16G "4.7

    2,750,000

    Apple iPhone5s 32G "4.0 SILVER

    2,350,000

    Apple iPhone5s 16G "4.0 GOLD

    2,000,000

    Huawei

    Huawei Ascend Y330 4G "4

    245,000

    Huawei Ascend Y530 4G "4.5

    410,000

    Huawei Honor 3X G750 8G "5.5 Dual SIM

    790,000

    Huawei Ascend P7 16G "5

    1,090,000

    Huawei Ascend G630 4G "5

    515,000

    Huawei Honor 3C H30 4G "5  Dual Sim

    590,000

    Huawei Ascend Y600 4G "5

    345,000

    Huawei Ascend G6 4G "4.5

    535,000

    Huawei Ascend G730 4G "5.5

    510,000

    Huawei Ascend Y220 256M "3.5

    212,000

    Huawei ascend Y511 4G "4.5

    330,000

    Huawei ascend G610 3G "5  Dual Sim

    440,000

    Huawei ascend P6 8G "4.7

    835,000

    SONY

    مدل

    قیمت (تومان)

    Sony Xperia M2 8G "4.8

    690,000

    Sony Xperia C3 DualSIM 8G "5.5

    910,000

    Sony Xperia E1 4G "4

    285,000

    Sony Xperia Z1 Compact 16G "4.3

    1,220,000

    Sony Xperia V 8G "4.3

    612,000

    Sony Xperia M 4G "4

    395,000

    Sony Xperia Z2 16G "5.2

    1,530,000

    Sony Xperia T2 Ultra dual 8G "6 2Sim

    850,000

    Sony Xperia C 4G "5 2Sim

    665,000

    Sony Xperia ZR 8G "4.5

    810,000

    Sony Xperia Z 16G "5

    920,000

    Sony Xperia Z Ultra 16G "6.4

    1,150,000

    Sony Xperia Z1 16G "5

    1,250,000

    Sony Xperia Sp 8G "4.6

    615,000

    Samsung

    Samsung Galaxy Note3 Neo N7502 16G "5.5

    1,190,000

    Samsung Galaxy Core2 4G "4.5 2Sim

    485,000

    Samsung Galaxy Grand Neo 8G "5 2Sim

    595,000

    Samsung Galaxy S5 16 "5.1

    1,525,000

    Samsung I9300I Galaxy S3 Neo 16G "4.8 2SIM

    730,000

    Samsung Galaxy Star Plus 7262 4G "4

    245,000

    Samsung Galaxy Note3 Neo N7502 16G "5.5 2Sim

    1,210,000

    Samsung Galaxy Note3 N9000 32G "5.7

    1,470,000

    Samsung Galaxy Grand2 G7102 8G "5.2 2Sim

    795,000

    Samsung Galaxy S3 Mini 8 "4

    450,000

    Samsung Galaxy S4 Mini 8G "4.3 2Sim

    800,000

    Samsung Galaxy Ace 3G "3.5 2Sim

    440,000

    Samsung Galaxy Mega 8G "5.8 2Sim

    1,080,000

    Samsung Galaxy S4 16G "5 9500

    1,035,000

    LG

    LG G3 16G "5.5

    1,625,000

    LG G3 Beat Dual SIM D724 8G "5

    950,000

    LG L80 Dual 4G "5 2SIM

    600,000

    LG L70 Dual D320 4G "4.5

    438,000

    LG L70 Dual D325 4G "4.5  Dual SIM

    469,000

    LG G3 16G "5.5

    1,595,000

    LG L90 D405 8G "4.7

    603,000

    LG G2 mini D618 8G "4.7  Dual Sim

    715,000

    LG L40 D160 4G "3.5

    252,000

    LG Optimus G Pro Lite 8G "5.5  Dual Sim

    815,000

    LG G2 32G "5.2

    1,380,000

    HTC

    HTC One M8 Dual SIM

    1,995,000

    HTC One M8

    1,899,000

    HTC One  32GB

    1,375,000

    HTC One mini

    949,000

    Nokia

    Nokia Lumia 1520

    1,795,000

    Nokia Lumia 1020

    1,450,000

    Mobile Nokia XL 4G "5  Dual SIM

    425,000

    Nokia Lumia 1320

    915,000

    Nokia Lumia 625

    637,000

    Asus

    Asus Zenfone 8GB 5

    820,000

    Asus Zenfone4 A400CXG 8G "4

    620,000

    ASUS PadFone mini 16GB

    1,069,000

    BlackBerry

    Moble BlackBerry Z3  "5

    870,000

    BlackBerry Q10 "3.1

    930,000

    BlackBerry Z10 "4.2

    720,000

    Motorola

    Motorola MotoX

    1,520,000

    Motorola MotoG

    770,000

    Motorola Moto E Dual SIM

    580,000

    GLX

    GLX G5

    469,000

    1 GLX SPIDER

    599,000

    GLX Shine

    189,000

     

    • علیرضا نامدارنژاد

    3 فبلت برتر بازار را بشناسید!

     

    فبلت چیست؟ همان گوشی موبایل است که سایزش بزرگ شده و برخی آن را مرز میان گوشی و تبلت می‌دانند. به طور معمول سایزهایی بین 5.5 تا 6.5 اینچ در این رسته قرار می‌گیرند اما هیچ تعریف دقیقی برای آن ارایه نشده و بیشتر یک اصطلاح عمومی برای اتلاق به گوشی‌های بزرگ است که توسط بلاگرها ابداع شد. این کلمه، ترکیبی از نام تبلت و فون است.

    حال در این مطلب، قصد داریم تا 3 فبلت برتر این روزهای بازار را به شما معرفی کنیم تا اگر به این دسته از گجت‌ها علاقه دارید و از طرفی پول کافی برای خرید آن‌ها را نیز در جیب دارید، نگاه خودتان را به آن‌ها معطوف سازید.

    سامسونگ گلکسی نوت 4

    samsung-galaxy-note-4-02

    بایستی سامسونگ را پرچمدار عرصه فبلت‌ها دانست، جایی که 3 سال پیش با عرضه نخستین نوت، توانست این عنوان را تبدیل به یکی از واژه‌های پرطرفدار کند. حال گلکسی نوت 4، میراث دار تمام آن چیزی است که سامسونگ در این زمینه می‌داند و با تجهیز به نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح تصویر QHD‌ و دوربین 16 مگاپیکسلی، خود را پرچم‌دار تمام فبلت‌ها می‌داند. البته قیمت این دستگاه به خاطر تازه وارد بودن و از طرفی هواداران بسیار زیاد، سر به آسمان می‌ساید و برای داشتنش، بایستی مبلغی در حدود 2.800.000 تومان هزینه کنید. آیا این فبلت، ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟

    اپل آی‌فون 6 پلاس

    iphone_6_plus

    شاید باور کردنی نباشد اما شرکتی که اصرار زیادی بر کوچک نگاه داشتن محصولاتش داشت، حال وارد دسته‌ای شده که بزرگ‌ترین گجت‌ها را دارد! آی‌فون 6 پلاس اولین گوشی غول پیکر این کمپانی آمریکایی است که با سر و صدای بسیار زیادی نیز وارد بازار شد. نمایشگر 5.5 اینچی آن از وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره برده و حد نصاب معروف این کمپانی (رتینا) را نیز در چگالی پیکسلی شکسته است. بدنه تمام فلزی و بسیار نازک، از ویژگی‌های بارز آن است و اپل برای متمایز کردن بیشتر 6 پلاس، برای دوربین 8 مگاپیکسلی‌اش از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده کرده است. اما چیزی که از همه بیشتر لرزه بر اندام افراد می‌اندازد، قیمت بالای آن است که برای نسخه 16 گیگابایت (ارزان‌ترین مدل) رقمی نزدیک به 3.5 میلیون تومان را بایستی پرداخت کرد! آیا شما هم یک آی‌فون 6 پلاس می‌خواهید؟

    نوکیا لومیا 1520

    lumia_1520_1

    با آنکه چند روزی بیشتر از اعلام رسمی مایکروسافت مبنی بر حذف نام نوکیا از روی محصولات سری لومیا نمی‌گذرد، اما این کمپانی به واسطه فبلت قدرتمند و موفقی به نام لومیا 1520، همچنان در بسیاری از فروشگاه‌ها می‌درخشد. لومیا 1520 که بزرگ‌ترین گوشی تولید شده برای ویندوزفون تا به امروز نیز است، از نمایشگری 6 اینچی با وضوح فول اچ‌دی استفاده کرده و از طراحی و رنگ‌بندی سری لومیا نیز بهره می‌گیرد. این محصول نوکیا، دارای دوربین خارق‌العادی‌ای نیز است که مجهز به لنز کارل زایس بوده و عکس‌هایی با وضوح 20 مگاپیکسل برای‌تان می‌اندازد. از طرفی این فبلت، ارزان‌ترین محصول لیست ما نیز است، چرا که برای داشتنش بایستی در حدود 1.650.000 تومان هزینه کرد و به راستی صاحب محصول ارزشمندی شد.

    • علیرضا نامدارنژاد

    ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ + عکس


    ترس واکنشی طبیعی در برابر پدیده های ناشناخته است . زمانی که این واکنش به تجربه ای تلخ تبدیل شود ، می تواند ترس بیمارگونه ای را در فرد ایجاد کند.

    ترس واکنشی طبیعی در برابر پدیده های ناشناخته است . زمانی که این واکنش به تجربه ای تلخ تبدیل شود ، می تواند ترس بیمارگونه ای را در فرد ایجاد کند.

    به گزارش سه نسل ، برخی از ستارگان معروف نیز در تجربه های تلخی که در مواجهه با برخی پدیده های عادی داشته اند به نوعی فوبیا (ترس بیمارگونه) در برابر حتی ساده ترین اشیاء و پدیده ها مبتلا شده اند.

    «جانی دپ»: از آنجایی که «دپ» به خواندن رومانهای استفان کینگ علاقه زیادی دارد ، زمانی از چهره رنگ شده یک دلقک را در فیلم Fear of Clowns به شدت ترسید . به گفته خود «دپ» این چهره تأثیری شیطانی داشت . جالب اینجاست که او زمانی در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب‌» به ایفای نقش یک دلقک پرداخت.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «دیوید بکهام»: این ستاره فوتبال که در عرصه مُد نیز شناخته شده است ، از بیماری وسواس رنج می برد. او می گوید : همه چیز باید به طور مرتب و در یک راستا قرار بگیرند. حتی زمانی که قوطی های نوشابه را در یخچال می چینم باید این نظم رعایت شود.

    ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟  

    «کریستین استوارت»: این ستاره جوان که به شدت از اسب سواری می ترسید ، پس از بازی در فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» تا حدودی بر آن غلبه کرد. هر چند او گفته که همچنان از اسب سواری متنفر است.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «بیلی باب تورنتون»: همسر سابق «آنجلینا جولی» به شدت از اشیاء قدیمی و عتیقه می ترسد . او می گوید : وسایل قدیمی ،‌عمارت های چند صد ساله ، اسباب و اثاثیه عتیقه و سرهای خشک شده حیوانات او را آزار می دهد .

    ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟  

    «نیکل کیدمن»:‌ زیبای استرالیایی از قرار گرفتن در میان بوته ها خاطره خوشی ندارد . او که تاکنون بازی در فیلمهای اینچنینی را تجربه نکرده ، از حشرات به خصوص از پروانه متنفر است . جالب اینجاست که او ترسی از عنکبوت و مار ندارد.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «اوپرا وینفری»:‌ گوینده پرحرف تلویزیون از آدامس متنفر است و  هیچ گاه اجازه استفاده از آدامس را در خانه اش نمی دهد. او گفته مادربزرگش مبادرت به جویدن و ترکاندن آدامس داشت و پس از جویدن آنها را روی کابینت می چسباند . روی کابینت ردیفهایی از آدامس های مختلف و رنگارنگ بود که این کار باعث آزار من می شد.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «کیانو ریوز»:‌ ستاره فیلم «ماتریکس» همواره از تاریکی می ترسد. «ریوز» که سکانسهای زیادی را در فیلم «ماتریکس» در تاریکی گذرانده گفته از تاریکی به معنای فلسفی آن می ترسد!!!

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «جنیفر لاو هویت»: بازیگر فیلم «لیست موکل» همیشه از پلکان استفاده می کند او ترس ناشناخته ای نسبت به آسانسور دارد.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «ماتیو مک کانایی»‌: بازیگر فیلم «مایک جادویی» از درب گردان و تونل واهمه دارد. به گفته خودش هر زمان که قصد عبور از درب گردان را دارد دچار مشکل می شود. او همچنین از ورود به تونل و برخی اتفاقات احتمالی در آن می ترسد.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «جنیفر انیستون»‌: او از سفرهای هوایی متنفر است . نه تنها فضای کوچک هواپیما او را عصبی می کند ،‌بلکه پرواز و فرود هواپیما برای او ترسناک است.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «سارا میشل گلر»‌:‌ او که نقش «بافی»‌را در فیلم «قاتل خون آشام» بر عهده داشته ، ترس بزرگی از قبرستان دارد.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «وودی ‌آلن»‌: چیزی روی زمین نیست که این کارگردان بزرگ از آن نترسد. او از حشرات ، اشعه خورشید ، سگها ،‌گوزن ، رنگهای روشن ، بچه ها ، ارتفاع ،  اتاقهای کوچک ، جمعیت و سرطان می ترسد.

     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

    «مدونا»:‌ این خواننده پاپ می گوید چیزی ترسناک تر از رعد و برق در دنیا نیست.


     ستارگان مشهور هالیوود از چه چیزهایی می ترسند؟ 

     سینما خبر

    • علیرضا نامدارنژاد